وبلاگ راپیدکار

  • ۰
  • ۰

گروه خودروسازی سایپا در سال ۱۳۹۷ اولین خودرو ملی خود را روی اولین پلتفرم ملی ساخت و با نام رهام معرفی کرد. این خودرو که از اواخر سال ۹۸ شاهین نام گرفت، سدان جمع و جوری است که روی مگاپلتفرم SP سایپا ساخته شده و طراحی ظاهری جدیدتری از دیگر محصولات این شرکت دارد. اگرچه انتظار می‌رفت تا سایپا برای خودرو جدید، موتور به‌روزتر و قوی‌تری از پیشرانه M15 استفاده کند، اما همان موتور ۸ سوپاپ که در کوییک و ساینا به کار رفته، زیر کاپوت شاهین G نیز دیده می‌شود، با این تفاوت که کمی عوض شده است و توربوشارژر دارد. این خودرو قرار بود در دو تیپ S (کم آپشن) و G (پر آپشن) روانه بازار شود، که شاهین S فقط به‌صورت آزمایشی تولید شد و به دست مشتریان نرسید، اما شاهین G روی خط تولید انبوه رفت. سایپا تیپ‌های مختلفی از شاهین را روانه بازار کرده است که به جز مشخصات فنی، از نظر طراحی ظاهری و داخلی تفاوتی با هم ندارند. قیمت شاهین در تیپ‌های مختلف اختلاف کمی با هم دارد و از رقبای ایران خودرویی ارزان‌تر است. خرید شاهین در طرح‌های پیش فروش سایپا امکان‌پذیر است.

مزایا و معایب

+ طراحی ظاهری قابل قبول

+ صندوق عقب جادار

– موتور قدیمی پراستهلاک و کم‌بازده

– سطح پایین امکانات ایمنی و رفاهی

 

سواری خودروی شاهین در کلاس خود و در مقایسه با خودروهای ایرانی هم‌رده کمی نرم‌تر است و سرنشینان، به‌خصوص در ردیف عقب کوبش‌های کمتری را از موانع جاده‌ای متحمل می‌شوند. قالب بدنه و همین‌طور سیستم کنترل پایداری نیز موجب شده تا شاهین ساپیا سر پیچ‌ها پایداری مناسبی داشته باشد.

 

  • ۰۳/۱۲/۱۳
  • امیر نجفیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی